1 HAZİRAN 2019 İTİBARİYLE İHALE DOKÜMANLARININ İDARELERDEN SATIN ALINMASI UYGULAMASI KALDIRILMIŞTIR

Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması ile hizmetlere erişimin kolaylaştırılması, iş ve işlem süreçlerinin basitleştirilmesi ve maliyetlerin azaltılması yönündeki çalışmalar uyarınca, kamu ihale mevzuatında değişiklik yapan Yönetmelik ve Tebliğler 16 Mart 2019 tarihli ve 30716 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Düzenlemeler uyarınca, ilan veya duyurusu 1 Haziran 2019 tarihinden sonra yapılacak ihalelerin ön yeterlik ve/veya ihale dokümanlarının EKAP üzerinden e-imza kullanılarak indirilmesi zorunlu hale getirilmiş olup, anılan tarihten sonra idare tarafından ön yeterlik ve/veya ihale dokümanının idarelerden elden, kargo, posta vb. yollarla ve ücretli olarak satın alınması uygulaması kaldırılmıştır.

Bu kapsamda ihalelere katılım sağlayacak aday ve isteklilerce e-imza/m-imza edinilmesi, EKAP kullanıcı kayıtlarının güncel hale getirilmesi gibi gerekli tedbirlerin alınması ile idarelerce de gerekli hazırlıkların yapılması, herhangi bir hak kaybına uğranmaması ve ihale süreçlerinde aksamaların yaşanmaması açısından önem arz etmektedir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.